Частно начално училище „Милеа“ реализира проект “Учене чрез преживяване за всяко дете“ финансиран от Столична община – Програма „Европа“ 2024   Цел на проекта е да се създадат условия за обогатяване на знанията на децата със специални образователни потребности и да се разшири техния кръгозор – да се засили връзката им и интереса към природата, да се развие творческият им потенциал и интерес към историята и културата. Специфични цели на проектното предложение С реализацията на проектното предложение се залагат следните специфични цели:
  • Да се предостави креативно пространство за ученици със специални образователни потребности от 1-ви до 4-ти клас, с цел тяхното творческо и социално развитие през лятната ваканция.
  • Да се създадат условия и възможности за пълноценно и забавно социализиране и взаимодействие с връстници на деца със специални образователни потребности.
  • Да се организират летни творчески ателиета и занимания за деца със специални образователни потребности и близките им връстници.
  • Да се предостави възможност на децата участници да общуват и творят по време на летните месеци.
  • Да се подкрепят родителите на ученици със СОП, в търсенето на начини за ангажиране на тяхното ежедневието през лятната ваканция.
  Дейности по проекта Организиране и провеждане на образователни посещения Посещения на Националния исторически музей и Зоологическа градина в град София.  Образователните посещения ще бъдат ръководени от двама начални учители на училище „Милеа“, които са обучени в работата с деца с обучителни затруднения. Основната цел на тези посещения е малките ученици от 1 до 4 клас, да се запознаят с образци на културата и изкуството, с историята и националното наследство на България, както и да научат повече за животните и природата. В рамките на тази активност ще се проведат изобразителни дейности на теми свързани с историята, животните и природата на България. По този начин децата ще имат възможност да изразят емоциите си и да споделят светоусещанията без употреба на думи. Не на последно място ще им помогне да построят мостове между тях и околния свят. Очакваният резултат е децата, да изградят познания за образците на културата и изкуството, с историята и националното наследство на България, както и да научат повече за животните и заобикалящата ги природа. Организиране и провеждане на творчески ателиета и занимания В рамките на тази дейност ще бъдат организирани и проведени  „Арт ателиета“ и „Академии Туби Куб“  за ученици от 1 до 4 клас със специални образователни потребности.  Творческите сесии ще се водят от двама опитни арт терапевта, които са  обучени в работа с деца  обучителни затруднения. Планираните теми в „Арт терапията“ са: рисуване и живопис на открито; скулптура и работа с глина; акварелни бои и много вода; изрязване и лепене на снимки, колажи и цветна хартия; рисуване на мандали; работа с пластилин, дърво и други материали за създаване на триизмерни обекти. Провеждането на  „Туби Куб“ академии, малките ученици ще се запознаят с работата с 3D принтер и ще моделират свои играчки. Създаването на един истински нов свят от кубчета ще е повече от забавление за малките ученици. Всяка градивна играчка от „Туби Куб“ Академията съдържа идеи за възможни сглобки и комбинации. 3D принтираните кубчета  ще насърчат въображението, стратегическото мислене, ще стимулират фината моторика, умението за работа и интеракции в екип. Процесът на изработване и моделиране на 3D кубчетата и сглобки ще спомогне за подобряване на концентрацията, развитие на въображението, ще научи децата на търпение и увереност при посрещане на предизвикателства.  „Тиби Куб“ академията ще се води от външен специалист инж. Колев, съвместно с учител от сдружение „Милеа“. Провеждане на  тридневна заключителна изложба, в която ще се  представи работата на децата.   Очаквани резултати
  • Участие на ученици от 1 до 4 клас в дейностите – посредством творческата работа, децата да разширят познанията си и да научат различни приложни техники, което би могло съществено да ги подпомогне при бъдещата им реализация като възрастни.
  • Предоставяне на възможност на децата да се изявят творчески и да комуникират с околните.
  • Засилване на връзката на децата с природата и интереса им към нея;
  • Стимулиране на здравословен и природосъобразен начин на живот;
  • Развиване на творческия потенциал на децата;
  • Насърчаване интереса на децата към обществените процеси, историята и културата на града;
  • Изработени творчески продукти;
  • Развиване на уменията на 21-ви век.